Skip to main content
Po opłaceniu zamówienia

Czy potrzebna mi wiza do kraju przesiadkowego oraz kraju pobytu?

Informacje dotyczące obowiązku wizowego można sprawdzić na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: TU.

Czy Flipo.pl pośredniczy w załatwianiu wizy?

Serwis Flipo.pl nie pośredniczy w załatwianiu wizy.

Nie jestem obywatelem Republiki Polskiej. O czym pamiętać przed rozpoczęciem podróży?

Podróżujący niebędący obywatelami Republiki Polskiej powinni skonsultować się z ambasadą, konsulatem lub Ministerstwem Spraw Zagranicznych.

Ważność mojego paszportu kończy się za 3 miesiące. Co robić?

iększość krajów (poza krajami należącymi do UE, Szwajcarii oraz Norwegii) wciąż wymaga od podróżujących posiadania ważnego paszportu. Paszport powinien być ważny jeszcze przez okres przynajmniej 6 miesięcy po zakończeniu podróży. Powinien również posiadać dwie wolne strony na informację o wizach. Jeżeli okres ważności paszportu jest krótszy, zalecamy Państwu wymianę paszportu.

Chcę dokupić dodatkowe usługi. Jak postępować?

Dodatkowe usługi można zamówić e-mailem lub telefonicznie. Jeżeli skontaktują się Państwo z Centrum Obsługi Klienta jeszcze przed opłaceniem rezerwacji, dodatkowy produkt zostanie dodany do rezerwacji i wyślemy Państwu poprawioną fakturę. Jeżeli zdecydują się Państwo na dokupienie produktu po opłaceniu rezerwacji pakietu, wyślemy Państwu nową fakturę z informacjami o sposobie płatności.

Chcę dokupić transfer z lotniska do hotelu. Jak postępować?

W celu zamówienia transferu, należy skontaktować się z naszym Centrum Obsługi Klienta. Prosimy o podanie kodu rezerwacji, ilości pasażerów oraz preferowanego rodzaju transferu. Możemy zaproponować Państwu prywatny transfer, transfer autobusowy do/z hotelu lub do/z centrum miasta.

Cenę bagażu rejestrowanego mogą Państwo sprawdzić, kontaktując się z naszym Centrum Obsługi Klienta. Nasi agenci poinformują Państwa o dostępnych możliwościach i cenach. Jeżeli skontaktują się Państwo z Centrum Obsługi Klienta jeszcze przed opłaceniem rezerwacji, bagaż zostanie dodany do rezerwacji i wyślemy Państwu poprawioną fakturę. Jeżeli zdecydują się Państwo na dokupienie bagażu po opłaceniu rezerwacji pakietu, wyślemy Państwu nową fakturę z informacjami o sposobie płatności.

Jakie rozmiary i waga bagażu podręcznego są dopuszczalne?

Zwykle pasażer może bezpłatnie zabrać ze sobą bagaż podręczny. Limity wagi i rozmiarów mogą różnić się w zależności od konkretnego przewoźnika/klasy lub/i trasy, jak również rodzaju samolotu. Zalecamy ograniczyć bagaż podręczny do minimum.

Standardowo linie lotnicze pozawalają na przewiezienie na pokładzie samolotu 1 sztuki bagażu podręcznego o maksymalnych wymiarach 55 x 40 x 20cm oraz wadze od 6 do 10 kg. Niektóre linie lotnicze pozwalają na zabranie dodatkowo 1 sztuki mniejszego bagażu - jak damska torebka lub notebook. Konkretne rozmiary oraz limity wagowe należy sprawdzić bezpośrednio na stronie linii lotniczych.

Większość niskobudżetowych linii lotniczych pozwala na zabranie 1 sztuki bagażu podręcznego (to znaczy jednej walizki lub jednej torebki - nie jednego i drugiego). Linie lotnicze Ryanair dopuszczają zabranie na pokład jednej sztuki bagażu podręcznego standardowej wielkości (55 x 40 x 20 cm) oraz jednej mniejszej torebki o wymiarach maksymalnie 35 x 20 x 20 cm. Linie lotnicze WizzAir w cenie biletu zapewniają przewóz bagażu podręcznego o maksymalnych rozmiarach 42 x 32 x 25 cm. Transport bagażu podręcznego standardowych rozmiarów podlega opłacie.

Bardziej szczegółowe informacje można zyskać na stronie linii lotniczych lub kontaktując się z naszym Centrum Obsługi Klienta.

Co można zabrać do bagażu podręcznego?

Maksymalna objętość płynów przewożonych w bagażu podręcznym wynosi 1 000 ml. Płyny muszą znajdować się w widocznych opakowaniach, z których każdy może mieć objętość maksymalnie 100 ml/sztuka. Wszystkie muszą zostać umieszczone w zamykanej przezroczystej plastikowej torebce.

Podróżujący ma prawo zabrać ze sobą leki oraz inne płyny, które z przyczyn zdrowotnych są mu niezbędne na pokładzie samolotu. Dozwolone jest również zabranie jedzenia potrzebnego podczas lotu lub pobytu za granicą - na przykład dla dziecka lub w przypadku posiadania specjalnej diety. Objętość leków oraz specjalnej żywności nie podlega limitowi objętości do 100 ml, jednak podróżujący musi przedstawić dokument określający ich pochodzenie oraz zaświadczenie o konieczności posiadania tych produktów podczas lotu (zazwyczaj potwierdzenie lekarskie).

Na pokład samolotu można zabrać notebook, aparat fotograficzny, telefon komórkowy, kamerę lub torebkę. Wszystkie te przedmioty muszą mieścić się w limitach dotyczących bagażu podręcznego.

Na pokładzie samolotu zakazuje się przewożenia jakichkolwiek przedmiotów, które mogą zagrażać zdrowiu lub bezpieczeństwu podróżujących. Należą do nich między innymi: ostre przedmioty, broń strzelnicza, kosmetyki o konsystencji płynnej lub żelowej, których objętość przekracza 100 ml. Pasażer jest zobowiązany do sprawdzenia warunków przewozu bezpośrednio u przewoźnika.

Transport przedmiotów niebezpiecznych

Z przyczyn bezpieczeństwa przedmioty mogące stanowić zagrożenie można przewozić jedynie za okazaniem specjalnego pozwolenia. Do przedmiotów niebezpiecznych należą między innymi: gazy sprężone, substancje żrące, materiały wybuchowe, łatwopalne substancje ciekłe i stałe, materiały promieniotwórcze, materiały utleniające, trucizny, substancje zakaźne (kultury bakterii i wirusów) oraz aktówki z wbudowanym systemem alarmowym. Linie lotnicze mogą stosować dodatkowe ograniczenia. Pasażer jest zobowiązany do sprawdzenia warunków przewozu bezpośrednio u przewoźnika.

Czy cena pakietu zawiera usługi przewoźnika lub delegata? Czy ktoś będzie na mnie czekał na lotnisku?

Specjalizujemy się w wyszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych kombinacji produktów. Nasza oferta pakietów jest podzielona na różne kategorie. Niektóre pakiety posiadają również usługi przewodnika.

Niektóre pakiety zawierają transfer z lotniska z prywatnym szoferem, który będzie oczekiwał Państwa na lotnisku z widoczną tabliczką.

Wszystkie informacje na ten temat znajdą Państwo w załączniku „Product Information“, otrzymanym wraz z wiadomością “Potwierdzenie rezerwacji pakietu wycieczkowego”.

Gdzie na lotnisku znajdę stanowisko autobusów Terravision?

Po przylocie na lotnisko należy poszukać tabliczki informacyjnej z logiem firmy Terravison. Należy okazać kierowcy wydrukowany bilet. Na każdym bilecie znajduje się mapka przystanków firmy Terravision.

Podczas drogi powrotnej z hotelu na lotnisko w przypadku pakietu wycieczkowego do Rzymu najpierw należy wymienić voucher “Terravision Cafe“ na kupon, który okażą Państwo kierowcy. Terravision Cafe znajduje się tuż obok przystanku autobusowego.

Co należy zrobić po przybyciu do hotelu?

Po przybyciu do hotelu powinno się okazać voucher hotelowy na recepcji. Voucher hotelowy jest potwierdzeniem posiadania rezerwacji zakwaterowania.

W większości hoteli pierwszego dnia pobytu Klient ma prawo korzystać z zakwaterowania dopiero od godziny 14:00. Możliwość zakwaterowania oraz korzystania z usług hotelu wcześniej niż o godzinie 14:00 zależy od indywidualnych warunków hotelu i nie jest gwarantowana.

Zakwaterowanie przed godziną 14:00 oraz wymeldowanie po godzinie 10:00.

Jeżeli są Państwo zainteresowani zakwaterowaniem w hotelu przed godziną 14:00 oraz/lub wymeldowaniem po godzinie 10:00, prosimy o sprawdzenie takiej możliwości bezpośrednio w hotelu. Kwestia ta zależy od indywidualnych warunków hotelu.

Czy ten artykuł jest pomocny?